dimecres, 10 de desembre del 2014

PINTURA I POESIA DE M. JACINTA HUMEDAS.

EL MAR. 

Aquesta crònica ve donada per tres circumstàncies. Una, la inauguració de l’exposició, a Anim2 de Puig-reig, de l’obra pictòrica de M. Jacinta Humedas. Per desgracia, no ens va ser possible assistir-hi a causa del meu refredat. D’aquests que es donen al final de l’estiu o principi de tardor per causa de la variabilitat de les estacions. Sense importància, tret del malestar general, però que em va invalidar per ser-hi.

 
Una vegada restablert de la meva afecció, vaig anar a visitar Anim2 per veure la seva obra, que em va agradar. En la tercera i darrera ocasió, vaig conèixer personalment en un acte diferent a la Jacinta Humedas i em va impressionar el seu tarannà. 

Ara copiant en part la presentació, signada per l’Anna Simon, vaig a glosar un xic la seva preparació: Escola d’Arts i Oficis Artístics de Barcelona, Escola d’Arts Sumptuaris Massana- d’Esmalts a foc i pintura-, Escola Internecional de Decoradors (I.A.D.E Insea, Unesco) - Interiorisme- Instituto Italiano de Profesione Nuove a Torino, Scuola Di Architectura Del Valentino- Grupo Castigglione ambos a Torino, Barcelona Centre de Disseny B.C.D, Grup Verdaguer 7 (Berga) – pintura-.

 
Ha fet diverses exposicions, tant a Itàlia com a Espanya. 

He de dir què en parlar amb ella va agradar-me sobre manera la seva veu suau, però sabem el que diu i vol,. Això em demostra que sap el camí per on trepitja i el vol recórrer lliurament. En recerca de la satisfacció personal, sense cercar afalacs vans i traient del seu interior la realitat de la seva ànima d’artista. A destacar que cadascuna de les obres porta un petit cartell amb una oportuna descripció, escrita per l’autora, amb encertades paraules que il·luminen més el seu contingut visible. 

A l’obertura de l’exposició va dir unes senzilles paraules d’Il·lustríssima Senyora Judit Carreras, l’alcaldessa d’Olvan. Població on M. Jacinta Humedas, actualment és arrelada. A l’acte va haver força assistència de públic i de persones aficionades a l’art. 

 
Acompanyo aquesta crònica amb fotos extretes per la M. Rosa del llibret de presentació realitzades per Manel Serrano. Com pot apreciar-se en les fotografies la temàtica és de llocs propers al mar amb la seva particular perspectiva i el sol que il·lumina amb claredat els quadres. 

Miquel Pujol Mur.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada