dissabte, 5 de juliol del 2014

EL TRÈVOL DE QUATRE FULLES



Estava cansada després de la llarga caminada, pel sol i la calor, al passar pel prat de la devesa, m’he assegut una mica a descansar, sobre una catifa verda i fresca a sota d’un bedoll . No us ho creureu, al fixar la vista al terra he vist un trèvol de quatre fulles. Moltes vegades n’havia buscat i mai no n’havia trobat cap. Amb molta cura l’he collit i l’he guardat dins la bossa, després a casa el deixaré assecar i el posaré dins un llibre.

Llavors mentre descasava m’he posat ha pensar en aquesta rara espècia vegetal i de les coses que s’expliquen d’ella . Qui trobi un trèvol de quatre fulles tindrà molt bona sort, i a més  el protegeix de tot mal. Ja sigui perquè de veritat la transmet o perquè hi ha aquesta creença, el cert es que és un amulet que s'utilitza per tot el món.

 Les quatre fulles del trèvol, segons recordo,  també tenen  una simbologia pròpia. Uns diuen que les quatre fulles signifiquen esperança , fe , amor i sort, ( a tots els trèvols de tres fulles els falta la de la sort). Altres persones  sostenen que la  primera fulla de l'esquerra de la tija els porta fama , la segona riquesa , la tercera amor i la quarta salut . Així que cada un pot treure’n les seves pròpies conclusions.

 Hi ha una sèrie de llegendes associades a aquesta planta, que des de temps  immemorials s’han associat  a la sort ,
 
¾   La més antiga diu que la fulla que va utilitzar Eva per tapar-se al veure’s nua al Paradís va ser un trèvol de quatre fulles.
¾   L’ utilitzen les fades per augmentar el seu poder i l’energia.
¾   Si una jove en troba un, es casarà amb el primer home que vegi a partir d’aquest moment
¾   Cal posar-la dins el calçat perquè doni bona sort o entre els fulls d’una Bíblia o portar-lo a la cartera perquè beneficiï  l’economia.

Crec que encara n’hi havia alguna altre que en aquest moment  no recordo, el cert es que diguin el que diguin les llegendes jo acabo de trobar un trèvol de quatre fulles i penso guardar-lo, perquè es una espècie poc comuna i em fa gràcia tenir-lo  ben protegit dintre les pàgines del meu llibre preferit, igual que tinc guardada aquella  rosa que em va regalar el meu primer noviet quan tenia deu anys.

 05/07/2014/
 
 

2 comentaris:

  1. Caram, Anna, això és una lliçó magistral sobre el trebol de quatre fulles...La veritat és que m'agradaria trobar-ne algun, per simple curiositat...
    Bon cap de setmana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es difícil de trobar-ne d'aquests trèvols M. Roser, jo a diferència de la noia del relat no n'he trobat mai cap i això que n'he buscat. Encara no he perdut l'esperança.
      Petonets

      Elimina