diumenge, 17 de març del 2019

TROBADA AL CASTELL DE PÚBOL


Capvespre de tardor, davant la llar de foc encesa,  al costat  d’una taula plena de menges i ampolles de vi en Dalí conversa amb l’estrany visitant que s’ha presentat de cop a fer-li una visita al seu Castell.

¾    Què content estic que us hagueu dignat visitar-me. Des que va morir la meva estimada Gala, estic tant sol i trist en aquest castell. Oh! Hamlet, sempre he admirat la teva valentia amb que has sabut enfrontar-te a les tragèdies de la teva cort i de la teva vida. L’assassinat del teu pare quan només erets un marrec, el casament de la mare amb aquell oncle que aviat va ocupar el tron del seu germà i que tu sempre vas sospitar que ell o ells eren els culpables i no vas parar d’intentar venjar-te de totes les altres traïcions.
¾    “Ser o no ser, aquesta es la qüestió” - respon Hamlet altiu- al final vaig decidir ser i encara sóc. Per això vaig decidir fer una vista  al més gran dels genis de tots els temps.

Dalí visiblement emocionat per aquestes paraules i de la presencia del personatge va respondre,
¾    Vull ser el teu company de tragèdia,. primer celebrarem la trobada, beurem i brindarem amb aquest vi de la nostra contrada, després me’n vinc amb tu  al passat i venjarem al teu pare, farem pagar al teu oncle Claudi i a tots els altres ...  totes les malifetes fins a la mort i tu ets i seràs el legítim successor del teu pare i rei de Dinamarca.
¾    Si, però vaig perdre la meva estimada Ofèlia per sempre,  quan vaig  matar al seu pare per equivocació, llavors ella es va suïcidar..
¾    No et preocupis, ella ja està en el món de la insubstancialitat, jo et serviré a tu  per tot: de  company, de guerrer, de camarlenc, d’amant, ...tot el que vulguis. Mai no hauràs conegut ningú com  jo.
¾    Oh, genial  Dali. Estic satisfet d’aquesta visita amb tu al costat no tinc por de res. Totes les tragèdies les convertirem en victòries junts.
¾    Tornarem al vostre temps i ens farem amos i senyors del regne; els demés seran tots súbdits nostres. Brindarem ara per això.
En Dalí estava eufòric, comença a omplir una copa de vi i l’ofereix al seu convidat, llavors s’omple la seva, les aixequen enlaire,  Hamlet comenta,
            ¾    Brindem per nosaltres,  gran Dalí , pel passat i pel futur.

            ¾    Brindem per nosaltres, i el  príncep Hamlet, el nou rei de Dinamar.
Buiden una copa i una altre, nous brindis, noves copes. La taula resta plena d’ampolles buides. Tenen  el cor content i el cap tèrbol. Canten a duo...
            ¾    .   “Brindem pel passat i pel futur.  Serem o no serem”

De sobte una persona toca pel braç a Dalí, el sacseja, ja  que dorm com una marmota al terra al costat de la llar de foc quasi apagada. Era el seu majordom i secretari,
         ¾    Dalí, desperteu i aixequeu-vos, que agafareu fred. Heu passat tota la nit al terra damunt la catifa. Va , us ajudo i anem al llit  a acabar de dormir la mona.
            ¾    Si, si, ajuda’m i anem al llit que acabarem de passar la nit com deu mana,
.
L’home l’ajuda a aixecar-se i mig arrastrant-lo l’acompanya a la seva cambra l’estira al llit mentre li treu la roba més gruixuda. Estirat al llit aquest obre els braços i estira al secretari damunt seu  i el comença a abraçar mentre va murmurant  Hamlet, Hamlet... amor meu ... acostat.

El majordom, s’ha alçat ja que Dalí    ha quedat clapat de nou i li abriga una manta. Va a endreçar la sala plena de copes i ampolles buides, al terra sobre la catifa un llibre abandonat, aquest l’agafa i mira el títol... HAMLET,  de William Shakespeare.

 - 08-03-2019-

2 comentaris:

  1. Que original Anna, no és pas estrany que una persona extravagant com en Dalí, tingués aquests somnis tan imaginatius amb la visita de personatges de novel·la i si a més es va adormir mentre llegia Hamlet...L'he trobat molt divertit!
    Bon vespre, Anna.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M' alegro que t'hagi agradat M. Roser, de fet el relat era un xic extravagant també, però era una mica difícil fer lligar en Dalí amb Hamlet, però ho haviem de probar.
      Una abraçada.

      Elimina