dijous, 2 d’octubre del 2014

RECICLAR, SI, PERÒ RECICLEM BÉ.


Avui he anat a tirar una ampolla d’oli reciclat al seu contenidor i he quedat astorada davant la inconsciència que tenen algunes persones per fer les coses malament.

De reciclar, ja fa temps que ho faig:  que si una bossa pels envasos, un altre pel vidre, una caixa pels cartrons i papers , la bossa de l’orgànica i la del rebuig. Amb això ja ens hi em acostumat tots els de casa,  però reconec que quan ens van donar l’embut per reciclar olis bruts, m’hi vaig negar, no em venia de gust fer-ho. Ja està bé de tanta tonteria –vaig pensar. Tampoc en gastava tant d’oli per fregir i no en tenia massa per llençar.
 
La meva filla em va dir que ho provés, -no costa res – em va dir. Hi fas un gran servei a l’ecologia i  contribueixes a no contaminar més  les aigües residuals. Bé, potser més  per quedar bé davant fills i néts ho vaig provar . En una ampolla gran de refresc  vaig posar l’embut i vaig començar a tirar-hi l’oli sobrer de la paella. S’omple molt a poc a poc, però cada tres o quatre mesos en porto una ampolla de dos litres al seu contenidor. Agafo una ampolla nova, canvio l ‘embut i amb el tap de la nova tapo la plena, i a llençar. Reconec que no costa massa i és una contribució  a la millora del medi ambient.
Fins ara, a dins els contenidors veies les altres ampolles totes plenes i tapades, però avui he vist el container ple d’ampolles grans obertes, posades dretes , però sense taps, primer he pensat que eren buides, però no estàvem plenes fins a la meitat d’aquest oli brut i llefiscós , i eren ampolles, més bé garrafes de cinc litres.

M’imagino el que passarà quan passi el   camió de la recollida, si no s’adona de la situació, el xafarranxo que s’armarà quan l’oli s’escampi per tot arreu. Llavors he pensat  que potser era un sabotatge al reciclatge, una burla o una broma de  mal gust, encara que segur que tot  es més simple,  senzillament que el cap d’algunes persones no dona per més, o no saben llegir els rètols que hi ha damunt del contenidor...   “NOMÉS ENVASOS BEN TANCATS.”
 
Amb tot dic que si,  que  CAL RECICLAR, PERÒ RECICLEM BÉ.


 22/09/2014/


2 comentaris:

  1. Jo també reciclo, sense obsessionar-me. Això que dius de l'ampolla i l'embut...Jo l'oli de la paella el tiro directament a l'envàs i si hi queda alguna resta, l'oli s'ho menja tot. Penso que tampoc cal passar-se. Això sí, les ampolles ben tapades!
    Petonets , Anna.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Penso que es important reciclar, encara que millor fora no generar tants residus. Ara també val la pena ja que es fa, sense obsessionar-se però fer-ho bé.
      Petonets M. Roser.

      Elimina