dijous, 6 de febrer del 2014

FORA, NEVA I PLOVISQUEJA


Avui és un dia tranquil per la Maria, la malaltia li ha donat una treva, el dolor s’ha apaivagat, encara que les cames no la porten i sola no pot aixecar-se  d’on està asseguda.
Mira per la finestra, a fora  neva i plovisqueja, aquells petits borralls de neu que es transformen en aigua així que toquen el terra . Assaboreix cada instant de la seva vida, sap que aquesta ja no serà gaire llarga. Observa la plaça, l'església del poble amb algun floc quallat. Com li agradaria veure nevar més fort, que quedés tot blanc amb aquell mantell que ho cobreix tot.

Recorda quan era jove, aquelles fortes nevades, llavors si que nevava ,  i el cos li responia. Pujaven caminant a la muntanya amb els esquis a l’esquena i des d’allà del  cim de la muntanya lliscaven carena avall. No hi havia telecadires, ni altres estris mecanitzats. La dona reviu aquella sensació llunyana del cos lleuger lliscant per la pendent, l’aire fred a la cara i aquell jove monitor prop seu . Aquell noi de qui es va enamorar secretament, aquell hivern que va complir els disset anys. Un dia que es va torçar el turmell, com ell li va embenar i llavors la va acompanyar fins al cotxe. Que feliç que va ser aquell dia, penso que es el primer noi de qui em vaig enamorar. L’any  següent   vaig tornar il·lusionada a esquiar en aquell lloc, però ja hi havia un altre monitor, mai més en vaig saber res d’ell.
Per què estic pensant ara aquestes bajanades, és estrany que pensi ara això, les coses van i venen, son fugisseres.   Vaig tenir un altre “novio”, fins que vaig conèixer el Ricard, el que va ser el meu marit fins que va morir l’any passat, amb qui vaig passar prop de cinquanta anys junts, vaja... tota una vida. Llavors la maleïda malaltia que em va minant la  salut.

Prou,  fora coses negatives, no vull pensar res que em neguitegi. Avui neva una mica i plou, encara que el dia es gris i fosc , per mi es un dia meravellós perquè estic viva i ara no em fa mal res, demà Deu i dirà.

 /06/02/2014/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada