A la Maria se li comença a notar les
senyals de l’embaràs, els pits comencen a fer-se-li més rodons i el ventre
mostra una mica de panxeta. Però encara són indicis que poden ser amagats amb
l’excusa del principi de l’adolescència i també per l’augment d’uns quilets de
més, mai desitjats.
Els pares de la Maria, tampoc els
del Josep, no ho saben res de l’afer. Enfeinats amb la botiga, tant el pare com
la mare, presten insuficient atenció als fills. La noia, és una bona noia, que fins
ara no ha fet cap cosa que hagi cridat l’atenció dels seus progenitors. Surt
amb amigues i també amb el Josep, amic de jocs des de petits i veí, porta per
porta, de tota la vida.
Però un dia els dos amics van
organitzar una sortida per anar sols a veure un llac a la muntanya a estudiar
la fauna i flora de l’aigua. El lloc era de tal meravellosa bellesa que els hi
va recordar la pel·lícula “El Llac Blau” on la parella es banyaven en les
fresques i cristallines aigües. No portaven roba de bany però com havíem
crescut junts des de petits coneixien com eren l’un i l’altra.
Més aquell dia el dimoni encarnat en
un escorpí que va picar la cama de la Maria en sortir de l’aigua. El Josep, per
prevenir mals majors, va xuclar el verí de la ferida i van desencadenar-se unes
circumstàncies especials. Primer la por i la temença de la noia, per
consolar-la i acomboiar-la el noi va abraçar-li el cos nu. La naturalesa humana
va actuar ràpidament, primer l’abraçada, després unes innocents carícies, més
tard, uns petons a les llàgrimes que regalimaven galtes avall i després la reacció
natural mascle- femella va fer la feina final.
Una vegada provada la satisfactòria
i natural activitat amatòria, com abans els jocs de nens, no van poder deixar
de practicar la seva íntima i agradable relació sexual. El primer amor, la camaraderia
des d’infants, l’impuls sexual, la iniciació a l’adolescència o la resposta a
les carícies mútues totes aquestes paraules podríem donar resposta a les actituds
humanes.
La Maria poc després va notar que
els seu cos no responia com havia de respondre periòdicament i va adonar-se que
era prenyada. Primer va parlar amb el Josep, i malgrat el seu recolzament i
disposició a afrontar junts el fet davant dels pares, la Maria va voler consultar-lo.
Va parlar amb una cosina més gran la qual per comentaris escoltats en converses
dels seus pares havia passat també un tràngol similar.
La cosina va posar-la en contacte
amb la coneguda que li havia solucionat el cas i van quedar en anar a una casa
abandonada en un descampat on es trobaríem amb la persona adequada per eliminar
el conflicte. El Josep va treure els seus estalvis, per comprar-se una moto més
potent, per pagar les despeses de l’avortament.
En arribar la dona ja els esperava i
la seva primera salutació va ser demanar els diners concertats que es va
guardar en una butxaca de la bata. Després va fer amagar la moto al Josep per
que no cridés l’atenció dels forestals amb la seva presència. Seguidament van
entrar dins la casa vella i damunt d’un llit tronat i mal forjat de llençols
vells i draps va provocar la pèrdua del fetus.
Embolicant-lo en uns drapots va
manar el Josep llences el no nat per un estimball proper dient-li:
¾
Ja
se’n cuidaran els animalons del bosc de netejar-ho.- Fent una darrere ullada a
la Maria va marxar comptant els diners fins el cotxe proper amagat rere uns
salzes.
No ha estat tan fàcil com els hi va
dir. La Maria està tremolosa i les seves faccions són esgrogueïdes. Amb
treballs s’aguanta dalt de la moto abraçada al Josep que tracta d’evitar els
sotracs del camí. Una taca de sang embruta els baixos dels texans. Ha estat una
regla sobtada, els ha aconsellat que diguin la improvisada llevadora.
Sort hem tingut que el Josep i la
Maria de la ficció no fossin el Josep i la Maria de Betlem sinó moltes persones
haurien perdut l’esperança d’un món millor.
D’un home, profeta o Déu, Jesús que
va ensenyar unes normes de conducta per salvar els humans i mostrar el camí de
la salvació. L’home que en un dels seus primers actes públics va expulsar els
comerciants del temple perquè en les seves pràctiques de fariseus (hipòcrites)
no embrutessin les normes religioses vers l’enriquiment personal.
Miquel Pujol Mur.
Fotografia: M. Rosa Planell Grau
Berga, 12/12/2012.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada