divendres, 28 d’agost del 2015

PARAULES DONADES.


Aquest relat només és una pràctica per utilitzar paraules donades pels participants a un taller d’escriptura. Com pot veure’s surten paraules diferents segons la imaginació de cadascun. 

Paraules a fer servir: 

Dolç, dolent, encertat, verd, llet, suau, penetrant, muntanya de Queralt, monstre. 

Aquest matí he sortit a caminar. He decidit pujar a la muntanya de Queralt per la baga. 

Quan he  passat per la Font Negra un monstre de brillant pelatge negre i ulls vermells em guaità atentament. L’he mirat una mica atemorit, per què a mi, particularment els gossos, em fan una mica de por. 

Però ell lentament  ha vingut a fregar-se a les meves cames. Aleshores, no he pogut per menys que acaronar la seva suau pell. M’he adonat que no era gens dolent malgrat la seva ferotge presència potser donada per la seva gran mida, en el fons és un animal dolç i mansoi. 

El brogit de l’aigua de la font al brollar amb força. El verd dels arbres i els matolls i la presència amable de l’animal han temperat el meu esperit. He comprès que he encertat el dia i el moment. 

Sobtadament un penetrant olor a pa acabat de sortir del forn, entrant pel meus narius, m’ha fet reviure temps d’infantesa. Parant-me un moment he observat que el restaurant era obert. És el lloc d’on surt la flaire que en recorda quan tenia pocs anys i acompanyava a l’àvia a comprar-ne rere casa. 

He renunciat a pujar a Queralt. He pensat que la muntanya no fugiria i fer una parada per menjar un parell de llesques amb trossets de  llonganissa i beurem després un cafè amb llet també aixecarà la meva pròpia estima.  

Miquel Pujol Mur.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada