dimecres, 31 de maig del 2023

RECORDS DE PRIMAVERA


 El Joan convalescent d’una operació esta a casa avorrit , la seva dona és fora uns quants dies i no sap que fer , mai havia estat sol a casa tants dies , va entrar al despatx de la Gemma, on tenen una petita biblioteca a buscar algun  llibre per passar el temps , abans li agradava llegir, però ara feia anys que no ho feia, no tenia temps ni en buscava.

Uns quants  llibres li criden l’atenció pel color i un tel de pol  ja veu que son d’uns quants anys enrere, fins ni ha algun que l’havia llegit. N’agafa un parell ,  s’estira al sofà  i comença a fullejar-los,  de sobte d’un en salta una un tros de paper amb un escrit. Està escrit a màquina i d’esma comença  a llegir-lo:

NO RECORDIS , SI VEUS AQUEST ESCRIT , LA MÀ QUE EL VA CREAR: T’ESTIMO TANT QUE VULL QUE EL TEU ENYOR  ÉS TORNI OBLIT PERQUÈ NO  M’HAGIS ’ENYORAR PLORANT”                                                           -PERE- (23 D’ABRIL DE 1992)

El torna a llegir amb més atenció, el troba estrany. Llavors la data li crida l’atenció, és l’any en que ens vam casar amb la Gemma i algú li escrivia això, no pot ser, quan faltava poc perquè ens casséssim. El seu cap va començar a barrinar  de presa.  El llibre va quedar oblidat al sofà . Ostres! Segur que  estava enamorada d’un altre i és va casar amb mi per despit, potser era algú casat o ves a saber.  Potser era un ric d’aquest  que els pares els concerten el casament amb algú del seu rang, o era algun capellà, però no... per aquells anys d’aquests ja se’n casaven. Però ella  m’estima, m’estimava , estàvem i estem enamorats els dos.... i si tot era mentida i només fingia. No, no podia ser...  el cor li feia mal i l’oprimia el pit.

Cansat de donar voltes a la situació , va deixar  el paper dins el llibre, va obrir  la televisió i va mirar aquella peli d’esma fins que es queda mig endormiscat. No va sentir la seva filla fins que aquesta el va tocar per l’espatlla,  li portava el sopar,  i li va dir

¾    Despertat, pare, que ja és hora de sopar. Així m’agrada que llegeixis com abans.

¾    Si, però m’he cansat aviat ,

¾    “Records de primavera”, -mentre mira el llibre- si està bé el llibre, fa anys el vaig llegir

¾    Només l’he començat.  Després he mirat la tele i m’he adormit.

¾    Demà  torna la mare, l’anirà a buscar el Pau a l’aeroport, et cuida  millor que jo.

¾    He estat molt ben  amb tu. Va deixem al sopar i ves a dalt a cuidar  els teus.

¾    L’Albert ja sopa amb el nen; jo hem quedo a fer-ho amb  tu i et faig companyia.

El Joan va estar content que l’Olga és quedes  amb ell , estaria acompanyat i així no pensaria en cabòries . No li va dir res  del escrit,  igual  eren suposicions sense fonament. Va no vull pensar més tonteries, demà torna la Gemma i en parlarem, segur que no té cap importància.

Després  de sopar  amb la filla, el Joan se’n va anar a dormir més tranquil, demà quan ella torni tot s’aclarirà, no em vull fer més  mal del que tinc. Després de prendre les pastilles i ficar-se al llit , es va adormir aviat, va dormir un parell d’hores i és va despertar neguitós, somiava  que ella estava a Rotterdam amb el  Pere, era un somni, però podia ser veritat.  Ella anava allà dos o tres  cops l’any a Holanda,  per feina, doncs treballava per una filial que té la seu a Rotterdam  -pensava  el Joan- però allà hi viu un amic d’aquí  que és diu Pere, i normalment es veuen , sovint parla del Pere i la Laura, que fa anys viuen allà.  però i si no fos una casualitat, si va   allà per trobar-se amb ell, si ell fos  aquell amor de joventut que mai no ha pogut oblidar;  -i és llavors quan es posava  nerviós de nou- Es clar que sempre em deia que   li agradaria que alguna vegada podéssim anar-hi junts a Holanda i fer una visita al país que és molt bonic, però amb els petits mai ens havia  caigut bé.  Aquest any jo tenia uns dies pendents i havíem planejat anar-hi, però llavors vaig tenir l’accident i al tenir operar-me he hagut de guardar repòs uns dies . Vam proposar que hi aniríem la pròxima primavera... però ja no tinc ganes d’anar a aquell país. Cap a les quatre de la matinada, desvetllat,  és va aixecar va prendre una altre pastilla de dormir i va quedar clapat fins a les nou de la matinada.

Avui el Joan es troba millor que ahir, no està tant capficat, està preparant el sopar per la Gemma que està a punt d’arribar, vol estar calmat per poder parlar de l’assumpte amb tranquil·litat.  Pensant  que totes les coses poden tenir una explicació .

Ella ha arribat contenta, després de les salutacions i marxar en Pau,  com es molt tard van per sopar , amb aquella oloreta que desprèn la cuina,

¾    Que bé  ser a casa. Quina gana... aquesta oloreta, avui gairebé ni he dinat.

Els  dos  mengen tranquils, ella li agraeix el seu sopar preferit,  li explica  l’estada a   per Holanda,  parla sense parar de com li ha anat la feina, del temps i com sempre,  que no ha pogut fer  gens de turisme, de sobte ell li pregunta ,

¾    També us heu trobat amb el Pere

¾    Si, vam a sopar amb ell i la Laura, tenen ganes que hi anem els dos alguns dies  que ens acompanyaran per tot Holanda.

Llavors ell treu el paper plegat de la cartera i li dona tot desplegant-lo

¾    El Pere, és aquest que t’escrivia aquestes coses.

¾    Òndia, don ho has tret això?  Si hi tant que és aquest. Quin records!

¾    Era dins un llibre. Així que éreu novius, amics, parella? Amb tot això que t’escrivia.

¾    Res d’això. Això no ho va fer ell. Això ho vaig escriure jo. Ai! que veig que estàs gelós?

¾    Què? Com que ho vas escriure tu?

¾    Si, com saps des de molt joves fèiem teatre al Patronat, quan vaig entrar a treballar  en aquesta empresa , ja no tenia  gaire temps per fer teatre, a més ens casaven aquell any,  però sempre que podia els ajudava.  Aquell Sant Jordi vam adaptar una obra de Shakespeare. Jo escrivia els papers dels  actors a màquina i els hi  repartia, aquest era el del Pere, també  hi posava data perquè per recordar el dia que es feia. M’agradava guardar copies d’aquests.

¾    Vols dir que no m`enredes.

¾    Si vols, mirem  una carpeta que tinc a la biblioteca en trobaràs molts més i fins i tot de més compromesos que aquest;  però, no em diguis que dubtaves de mi?

¾    No...no.. bé, una mica si... Perdona , per ser tant burro i haver dubtant de tu.

Llavors el Joan es va aixecar de la taula, la va rodejar amb els braços i la va besar apassionadament, com no ho havia fet quan havia arribat.

 /28/11/2022/


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada