dimarts, 7 de maig del 2013

FLOREIXEN ELS LILÀS




Floreixen els lilàs  de sota casa, avui quan he sortit a la terrassa he sentit el perfum intens d’aqueixa flor arbustiva. Feia molts dies que no sortia i ni me’n adonava que ja estaven a punt de florir.
Aquests  lilàs els va plantar el meu avi, a la casa on abans vivia, i encara que avui ell ja no hi és, hi hagi uns altres veïns a la casa, sempre me les he considerat una mica meves aquestes flors, ja que la seva flaire i tot el colorit arriben fins a la terrasa del meu pis. Any rere any s’omplenen de ramells de flors liles que escampant el seu perfum i color, pregonant  la primavera.
Sempre quan els lilàs són florits i  contemplo aquestes belles flors liloses, a més de pensar en l'avi,  em venen a la memòria aquells versos de Joan Salvat-Papasseit ,  "El poema de la rosa als llavis”


PERQUÈ HAS VINGUT...

Perquè has vingut han florit els lilàs
i han dit llur joia
                           envejosa
                                 a les roses

 mireu la noia que us guanya l’esclat
bella i pubilla i és bruna de rostre.

de tant que és jove enamora al seu pas
-qui no la sap quan la veu s’enamora.

 Perquè has vingut ara torno a estimar
diré el teu nom
                     i el cantarà l’alosa.


Tant com les flors dels lilàs m'agrada aquest poema que avui em ve de gust recordar.

- Anna, maig de 2013-

2 comentaris:

  1. Un poema preciós aquest, a mi m'agrada molt, tant com les perfumades flors del lilà...
    Petonets de capvespre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Veig M. Roser que continuem coincidint amb els gustos.
      Petonets de mitja tarda

      Elimina