divendres, 1 de desembre del 2017

LA DESCONEGUDA. (Relat negre)

Només obrir la porta el pudent olor va sorprendre el meus narius. Aleshores la meva mà va deixar d’empènyer la porta. La foscor imperava dins el petit habitacle del rebedor.  

Amb recança vaig buscar la clau de la llum. Una trista bombeta va intentar aclarir la penombra. 

Malgrat el silenci vaig entrar de puntetes, com qualsevol lladre poruc.  

L’habitació, una senzilla sala menjador-cuina, era buida. Restes de menjar i plats bruts a l’aigüera. Vaig avançar pel passadís en la recerca de les altres cambres.  

Primer el bany, també brut i desendreçat. Una cortina mig esquinçada penjava a la banyera.  

He empès la porta de l’habitació. Tot és silenci, tot és fosc. La fètida olor persisteix però encara és més forta. Silenciosament he entrat a la habitació. El cos és al llit on ha estat abandonat.   

Un raig de sol eix per la finestra il·luminant el cos consumit i desfigurat de la dona. Com ha pogut resistir tant temps malalta i sola al llit sense menjar ni veure. 

A fora un ocell amb el seu vol trenca l’escletxa de llum i em fa la impressió que els seus llavis exsangües es mouen demanant-me auxili. Els seus ulls opacs i sense vida em miren. 

El meu estomac  fa esforços per no perbocar allà mateix. Em giro i fujo esperitat, no gosant mirar enrere. 

Miquel Pujol Mur

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada