divendres, 19 de maig del 2017

ANGOIXA EN UN MATÍ DE MALSON

Ho vaig notar sense veure-ho. La seva presència real era evident. A les fosques vaig sentir els seus moviments al voltant meu. Lentament vaig intentar girar-me vers la seva presència. 

No sé explicar-me quin pressentiment va envair el meu cervell. Pot ser por, tal vegada plaer o segurament inquietud. 

La presencia femenina o masculina poc a poc m’omplia. Però dins meu l’opressió m’ofegava. On era? Sí, sí, era. Però què era. 

Tal vegada un estrany ? Seria un conegut? Com havia entrat a la estança  si no conegués res del que m’envolta. 

Ves a saber si era un fantasmagòric record del passat que venia amb el seu record a omplir el meu pensament de malastrugança.  

Allò, que no sé ben bé que era, no era cap subtil desenllaç d’un moment feliç. 

M’omplia d’angoixa fins que vaig notar un lleu petó damunt la galta. La cara infantil i el somriure del meu fill han esvaït el malson. 

Miquel Pujol Mur

2 comentaris:

  1. Els malsons poden ser tan reals que l'angoixa que deixen no te la treu ningú d'una bona estona. En aquest cas el petó del menut ha fet l'afecte inmediat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els petons infantils són molt reparadors del mal de caps dels grans.

      Elimina