Però,
allò que el diferencia és la música, perquè transmet els seus sentiments
acariciant amb les seves mans, fortes i de dits llargs, el seu instrument
preferit, el piano. Les mans són l’altre detall que crida l’atenció de la seva
persona. Quan toca, mou el cap traspassat per la melodia que transforma amb la
seva sensibilitat i per mitjà de les tecles expressa la bellesa de la
partitura.
L’antiga
població de Sant Casciano in Val de Pesa està situada a uns quinze quilòmetres
de Florència. Va servir de refugi a Maquiavel, quan va haver d’exiliar-se per
formar part d’una conspiració contra els Mèdici, i en aquesta vil·la va
escriure els seus dos llibres més importants: El Príncep i La Mandràgora.
Aquesta nit, el gran solista de piano Joan Vancells tocarà en el teatre de
Santa Cecília el Concert de Nadal acompanyat per l’orquestra del Conservatori
de Florència, dirigida pel director i compositor Andreï Sforza.
Aquest teatre formava part del castell del senyor de la regió, del qual només queda en peu el teatre, que antigament havia estat la capella, però un dels avantpassats, un apassionat melòman, l’havia reformat i els seus successors havien continuat amb la mateixa afecció musical. Durant els darrers tres-cents anys havia estat reconegut com un dels llocs on es podia escoltar la millor música dels grans mestres europeus. Ha passat el temps i la inversió immobiliària ja havia esfondrat el castell, ha construït en el seu lloc cases unifamiliars d’alt nivell i el mateix destí espera al teatre.
Per aquesta raó, el consistori i la societat musical volen oferir el darrer concert i, aleshores han escollit un reconegut solista, un gran director i una orquestra, escollida entre els millors especialistes de cada instrument, de la Toscana. A causa de l’espai interior, el concert només es pot oferir a les autoritats i als amants de la bona música que han desenvolupat una labor musical en la regió. Només hi ha cabuda per a dues centes persones.
Dos dies abans del concert, el Joan Vancells es presenta al teatre per fer els assaigs amb l’orquestra complerta. El director l’Andreï, és un gran amic seu que sap perfectament la sonoritat i l’acompanyament que precisa. Pel que fa al instrument, el Joan ja ha tocat amb molts pianos de la mateixa marca i coneix la cadència del seu so, a més se li ha garantit que serà perfectament afinat per un conegut expert. El Joan arriba el primer dia i el piano toca admirablement i transmet amb claredat les notes. L’assaig amb l’orquestra, dirigida pel seu amic, ha servit per coordinar al màxim i sembla que serà una audició digna de recordar-se.
Aquest teatre formava part del castell del senyor de la regió, del qual només queda en peu el teatre, que antigament havia estat la capella, però un dels avantpassats, un apassionat melòman, l’havia reformat i els seus successors havien continuat amb la mateixa afecció musical. Durant els darrers tres-cents anys havia estat reconegut com un dels llocs on es podia escoltar la millor música dels grans mestres europeus. Ha passat el temps i la inversió immobiliària ja havia esfondrat el castell, ha construït en el seu lloc cases unifamiliars d’alt nivell i el mateix destí espera al teatre.
Per aquesta raó, el consistori i la societat musical volen oferir el darrer concert i, aleshores han escollit un reconegut solista, un gran director i una orquestra, escollida entre els millors especialistes de cada instrument, de la Toscana. A causa de l’espai interior, el concert només es pot oferir a les autoritats i als amants de la bona música que han desenvolupat una labor musical en la regió. Només hi ha cabuda per a dues centes persones.
Dos dies abans del concert, el Joan Vancells es presenta al teatre per fer els assaigs amb l’orquestra complerta. El director l’Andreï, és un gran amic seu que sap perfectament la sonoritat i l’acompanyament que precisa. Pel que fa al instrument, el Joan ja ha tocat amb molts pianos de la mateixa marca i coneix la cadència del seu so, a més se li ha garantit que serà perfectament afinat per un conegut expert. El Joan arriba el primer dia i el piano toca admirablement i transmet amb claredat les notes. L’assaig amb l’orquestra, dirigida pel seu amic, ha servit per coordinar al màxim i sembla que serà una audició digna de recordar-se.
El
dia del concert al matí, es tornen a trobar novament els components de
l’orquestra i realitzen una darrera prova la qual els convenç de què tot està
ben assajat. A les cinc de la tarda, després de dinar i fer la sobretaula
conjunta amb tots els membres de l’orquestra, el grup es desplaça al teatre per
ultimar els preparatius, netejar els instruments, tesar i afinar les cordes, i
així deixar-ho tot a punt per la funció.
El
Joan, igual que el altres músics volen repassar els últims acords, però reben
una sorpresa, el piano no emet cap so. Miren dintre de la maquinària i aquesta
sembla que està correctament, però per més que proven de tocar-lo continua
sense emetre sons.
CONTINUARÀ...
Miquel
Pujol Mur
Berga,16/03/2007
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada