Però val la pena tot aquest
conjunt de coses o és un mitja per adormir les nostres idees.
ANUNCIS:
De veritat volen que creiem la
vana realitat d’un món que només parla de consumir. Com si per aconseguir la
felicitat personal fos necessari el consum immoderat de productes heterogenis.
Tan s’anuncia una compresa, com dietes, com eliminar arrugues i líftings
corporals. Som realment tan narcisistes que tot es tenir una cara fina i un
tipus adequat i musculós.
Segurament, tot el conjunt
serveix per omplir butxaques capitalistes de l’univers.
PEL·LÍCULES:
En una gran part dels films
que ens ofereixen actualment tenen més importància els efectes especials que
l’argument de l’obra. Molts moviments, molts colors, molta utilització d’una
paraula que ara sembla omplir el cervell: La Força.
Què té a veure la força amb
els sentiments.
Altre grup de pel·lícules, les
antigues, que gaudeixen de bons sentiments però actualment la tecnologia ha
quedat obsoleta.
INFORMACIÓ:
Això potser és la part més
divertida d’aquest estri anomenat televisor. La informació mistificada que cada
grup polític vol fer arribar al poble per guanyar la majoria. Debats
televisius, cara a cara, xx segons i molts altres programes. Cadascú dels
oponents contesta la opinió que li convé per agradar al seu públic.
Generalment, no respon cap de les preguntes dels adversaris polítics.
També hi ha altres
mistificacions segons la trajectòria o les idees o del que permet el govern que mani.
I el poble paga la disbauxa.
PROGRAMACIÓ:
Igual a aconseguir més audiència
per tenir més anunciants que generin diners per mantenir càrrecs i despeses.
Aleshores què?
Els romans, anys d’antuvi, ja
van inventar el mitja ideal pel calmar al poble, el circ.
La televisió ens ofereix el
nou circ, els serials, els talking shows
i altres programes similars.
Darrera moda en aquest país
tothom balla o canta. La nova forma de llaurar-se un futur.
Redimonis! Per fer servir
paraules suaus, qui treballa en aquest país per viure?
Miquel Pujol Mur
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada