Els
ulls més dolços
no són, per descomptat, els que ara ens miren.
Dolços són aquells ulls que ahir ens miraven.
no són, per descomptat, els que ara ens miren.
Dolços són aquells ulls que ahir ens miraven.
Gerard Vergés (Tortosa 1931-2014)
Sense donar cap
senyal de l’orgull ferit va fer espiar i seguir a la seva muller. Fins i tot,
va desitjar que podia haver estat un perdonable moment d’ofuscació a causa d’un
insospitat desig. Volia creure que només seria una cosa baladí sense
continuïtat. Però els informes van ser concloents. El pintor i la Raquel
aprofitaven qualsevol circumstància, qualsevol oportunitat, per trobar-se i
estimar-se.
La venjança ha
de servir-se freda, és una màxima que forma part de l’ideari del senyor Joan.
Mai i amb ningú val la pena escridassar-se ni barallar-se malgrat que el motiu
sigui important. Va deixar passar el temps.
La Raquel no va
sospitar res. Ni el senyor Joan va fer cap referència a les seves absències. Tampoc a la manca
d’interès personal entre ells. La dona va descuidar l’administració i
l’embelliment del gran edifici on vivien. La Raquel volava com un ocell lliure
i cada cop era menys discreta en el seu afer.
El senyor Joan
per mitja de la Maria, la minyona, va contactar amb un home que volia emigrar
del país. A canvi de diners va planejar la seva venjança. Un capvespre, que
anaven el pintor i la Raquel en cotxe un gran camió va estavellar-se contra el
vehicle en que viatjaven. Com sempre cercaven llocs recondits i solitaris pels
seus encontres ningú va escoltar ni veure res. El xofer, l’home contractat, va
marxar deixant el gros vehicle encastat contra el de la parella. Aquella
mateixa nit embarcava a un vaixell que salpava de matinada a un país on pensava
trobar la terra de promissió.
Quan finalment van
auxiliar a la parella, l’home era mort i la Raquel molt mal ferida. A causa del
traumatisme va quedar tetraplègica i de
l’ensurt va perdre la veu. Només els ulls mostraven la seva pena i el seu
dolor. El senyor Joan no la va abandonar. Quan en l’hospital van dir-li, que no
podien fer res més per la seva salut la va portar a la mansió. Aleshores la va
recloure en una gran i formosa habitació. Mai li va mancar res. Va tenir sempre
suficients infermeres para que la cuidessin. Poca cosa li era necessari, tancada
en si mateixa, immòbil, sense poder enraonar, nomes els ulls tenien vida quan
no estaven plorosos.
El senyor Joan
entrava a l’habitació en alguna que altra ocasió i sempre hipòcritament es
planyia del pèssim estat de la seva dona. Ningú, per discreció va voler
esbrinar com i on havia estat trobada ni amb quina companyia. Aleshores el
senyor Joan va comprendre que molts dels
coneguts que els sovintejaven coneixien de sobres l’aventura de la seva
muller.
El senyor Joan,
mentre fuma l’havà, contempla el quadre de la formosa dona, tan diferent a la
reclosa a l’habitació. En aquestes entra de nou la Maria, acota el cap i li
diu:
¾
La senyora acaba de morir.
Cridarem al metge pel certificat de defunció. La vol veure per darrera vegada?
Tingui l’anell de casament li ha caigut del dit a l’expirar.
¾
No vull veure-la. Vaig anar-hi
ahir. Que se’n cuidi l’administrador. Que no manqui res. La dipositin al costat
de la senyora. Que hi posin forces flors.
Continuarà ...
Miquel Pujol
Mur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada