Assegut
a la butaca del cinema amb un envàs de crispetes al costat i una generosa
beguda al braç del seient observo la cara de la Núria. Està radiant ja que feia
dies que nos ens veiem. La causa: una d’aquestes petites foteses que trenquen
un xic les relacions dels joves enamorats. Ara en retrobar-nos, oblidades les
raons, tornàvem a ser feliços.
Malgrat
he posat la paraula oblidades, sé que la meva petita relliscada al mirar a la
Montserrat, de sines prou generoses, no estarà mai soterrada i sempre ressuscitarà a les primeres de canvi
com un cadàver mal enterrat. Ai! Prou conec a
la meva estimada Núria.
El
cine està ple, de gom a gom, crec que es diu així, jo com sempre guaito al meu
voltant. Merda, ostres... Bé, deixo per a més tard la immensa quantitat
d’improperis que vaig recitar “de profundis”. La veïna del costat té el mateix
problema de la Montserrat, l’amiga de la Núria, un impressionant i generós bust.
Els meus ulls, sense voler-ho, volen mirar. El seu noi, o qui sigui, ha descordat
els dos primers botons de la brusa. I Mare de Déu! De quines dues coses més
boniques gaudeixo per un moment. Forço el meu cap a mirar la pantalla, lluitant
entre el desig i la noia que vull. El coll em comença a fer mal, per la tensió
del no mirar. Noto que la Núria s’adona de que passa alguna cosa, però calla.
Patint
com un dimoni encadenat a la cadira, i com si dos taulons a cada costat del cap
m’obliguessin a mirar recte veig a la pantalla un home amb una gavardina
blanca. D’on haurà tret aquesta punyeta de gavardina blanca? Està en un
carreró, una boira bastant densa corre fent giragonses blanquinoses. L’home
quiet espera. Pel carrer baixa un noi o home, no ho sé percebre, que porta una
caputxa fosca i que al passar posa un petit paquet a la butxaca de l’engavardinat
personatge.
Suo,
una suor freda comença a córrer per la meva esquena. El clatell em fa mal i els
ossos del coll també. Els meus nervis boten quan escolto els sufocats i
satisfets petits crits de la veïna del bon aparador. Sembla que el noi fa un
bon treball. M’esforço a veure altre cop
la pel·lícula.
No
sé, ni m’importa perquè corre l’home de la gavardina blanca. Tampoc entenc
perquè porta una roba tan cridanera enmig d’un barri tan gris i a més amb
boira. Giro una mica el cap i guaito a la Núria, pel seu frunziment de celles sé
que deu saber què succeeix. Em mira de reüll i s’assabenta, sense paraules, del
meu sofriment. Nota els meus ulls de llebre morta i els nervis que m’estenallen
entre el desig i la voluntat. Voluntat, sí, però mig perduda. M’agafa la mà i
amb un somrís nerviós em diu: agafa les crispetes i marxem.
La
meva boca s’obre per dir-li gràcies de tot cor. Mentre marxem veig altre cop
d’esquitllada a l’home de la gavardina blanca que fuig d’uns pistolers que
l’empaiten, procura amagar-se, però finalment l’atrapen. Brètol! Com vols
amagar-te amb una gavardina blanca?
Només
caminen dues passes quan s’escolta un:
Oh! esplendorós i després un, més, sí més. De les files davanteres sorgeix un
“xis” de recriminació.
Sortim
del cine i per afalagar-me per la meva resistència vers la temptació la Núria
en deixa pujar al seu apartament i mútuament apaivaguem els nostres instints.
No
sé si pensar bé o malament del tipus de la gavardina blanca, però el record de
tot plegat m’emociona. Abans d’adormir-me, ja asserenades les necessitats
sexuals encara tinc una darrera visió: l’home de la gavardina blanca corrent, i
dos globus esplendorosos i suaus que em persegueixen.
Miquel
Pujol Mur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada