Els
ulls més dolços
no són, per descomptat, els que ara ens miren.
Dolços són aquells ulls que ahir ens miraven.
no són, per descomptat, els que ara ens miren.
Dolços són aquells ulls que ahir ens miraven.
Gerard Vergés (Tortosa 1931-2014)
Però sempre es
produeixen sorpreses a la vida dels humans. Quan ja havia pres la decisió
d’abandonar el món de l’alta societat, va conèixer una dona. Aquest nou contacte femení va fer que la seva
imaginació es desboques portada per briosos corsers.
La Raquel
pertanyia a una família de cert nom, però, no de les de primera categoria.
Tenien els diners suficients per sobreviure però sense gaires floritures.
Tractar-la va ser un detonant en la vida del senyor Joan. La seva bellesa, la
seva creativitat, el seu tracte alegre, li va encisar el cor. A pesar de totes
aquestes virtuts, la muller als seus trenta-tres anys no havia trobat cap home
per a portar-la a l’altar. Algun rumor amagat havia en la caixa fosca de la
seva vida. A pesar de tot no havia cap connotació que pugues escandalitzar a
cap home. Potser un amor de joventut no correspost, però sense comentaris de
ningú.
El primer
matrimoni del senyor Joan havia estat una bona experiència de bonhomia, de vida
amable i grata. Però conèixer a la Raquel va tornar-lo a l’adolescència. Va
sentir-se jove com mai ho havia estat. Va fer bogeries que mai se li hauria
ocorregut pensar. Feliçment enamorat, va
demanar-li si volia ser la seva esposa, per sempre. Ella va accedir
entusiasmada.
Una dona de
trenta tres anys i un home de quaranta cinc no va estranyar a ningú es
coneguessin i decidissin casar-se ràpidament. El matrimoni va celebrar-se en la
capella de la casa. Sense gaires aldarulls va ser el casament adequat per una
parella gran. Mesos després el senyor Joan bojament enamorat de la seva esposa
va voler tenir un retrat fet per un bon pintor. Van recomanar-li un jove amb
molta projecció per la qualitat pictòrica de la seva obra. Va acordar preus i
condicions amb l’artista, aleshores amb la Raquel van baixar a casa del pintor,
bastant propera a la seva. Al principi el senyor Joan l’acompanyava, però
després havent fet coneixença i tenint confiança amb l’home, va creurà que feia
nosa i va romandre a casa deixant a la dona sola amb el pintor.
Al rebre el
quadre va adonar-se del seu error. La mirada de la dona del quadre, la seva
Raquel, mostrava un encís que no recordava haver vist mai quan el mirava. Va
comprendre que la mirada demostrava clarament, un amor, una passió i una
delectança insospitada.
Continuarà ...
Miquel Pujol
Mur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada