diumenge, 11 de novembre del 2012

EL POT DE VIDRE.

TREBALL DEL TALLER D’ESCRIPTURA.
El pot de vidre és damunt la taula del menjador. Me’l miro i l’obro per olorar el seu contingut. L’olor em fa pensar en certa cosa però sense saber ben bé què. 

Me l’acosto més al nas quasi ficant-lo dins el pot però les dubtes encara se’m fan més grans. No aconsegueixo identificar quina cosa podia haver estat dins el petit pot de vidre.   

Com sóc molt curiós i ja a l’haver obert la tapa he fet una cosa inadequada em decideixo i introdueixo el dic, primer sec, la qual gestió en deixà tan mal informat com abans. Després ja tafaner/tafaner em mullo el dit del mig (escric dit del mig perquè això de dir-li dit del cor no em sembla apropiat) i ressegueixo el fons de vidre. Oloro el dit i finalment el llepo i res de res no endevino que deu haver estat dins el pot. 

Desesperat ja què em considerava un bon endevinador, tastador o tasta olletes, a més de totes les paraules adients i amb el mateix significat, finalment llepo amb la llengua l’interior. I res un cert sabor salat, a més d'una certa olor però no puc saber quina cosa havia dins. 

Poca estona després la punta de la llengua em comença a picar. Sense pensar-m’ho prenc un got d’aigua, l’omplo, me la bec i immediatament una fortor i amargor m’omple la boca.  

Sento passar la nena xica de casa que somica i crida a sa mare tot dient:
¾    Mama, mama que has fet del pot on guardava la granoteta vermella que vaig trobar al bosc. 

Miro el potet de vidre, els ulls entabanats, i amb una barreja de por i ràbia. Podia ser que l’amfibi fos verinós. 

La cara se’m transfigura, respiro malament i se m’asseca la boca. M’assec a la butaca i sento la resposta de la mare que m’esglaia.
¾    Era morta i feia suquet. Per això l’he tirat al wàter. 

La nena plora i jo quasi tinc un instant de desmai amb unes basques immenses. Al cap d’una estona revifo i agafant el petit envàs de vidre l’hi porto a la nena xica. 

Miquel Pujol Mur.
Berga, 30/10/2012.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada