divendres, 19 d’abril del 2019

L’AMOR I ELS ÀNECS DEL RIU II


En aquestes arriba també la néta, dreta com si fos una persona gran, la renya, dient-li pel seu nom.
¾     Sílvia, ja està bé! L’avi fa dos anys que va morir i vostè encara hi enraona com si fos present.
¾     No l’oblidaré mai. El Roger va ser un gran company, espòs i amant.
¾     Sí!- contesta la Núria, la filla.- però moltes vegades també us esgatinyàveu de mala manera.
¾     Ai, noia, quines coses de recordar. El Roger, de vegades, era massa amable amb les noies joves i jo m’enfadava, però ens estimàvem molt.
¾     Sí, iaia!-  comenta la néta.- Perquè el teníeu ben fermat, que si no.
¾     Calla, calla, Laia! – suavitza la Núria- Tu ets una cria encara i no saps res del món.
¾     Tinc catorze anys, a punt de complir-ne quinze. – S’imposa empipada i seriosa la Laia.- I tinc xicot!
¾     Què dius!?- exclama horroritzada la Núria, la mare.- Un xicot tu, qui? Ja veuràs quan li digui al pare.
¾     El pare ja sap qui és. Li vaig dir. Em va dir que no tu digués que faries  massa escarafalls. El pare, sí que m’entén.
¾     Ja li demanaré explicacions, molt serioses, jo al teu pare.

La néta dirigint-se a l’àvia la reprèn:
¾     L’avi, fa dos anys que va morir. Ell no voldria veure-la així de trista, ja sap que ell era molt alegre. S’ha de buscar un company, o una colla, per sortir, per passejar. Per veure que no tot s’acaba a casa parlant a la vora del riu, amb qui no hi és.
¾     Però, el Roger, el meu Roger!
¾     Orgues!- li contesta la Núria, la filla.- Ja parlaré amb l’Elvira, la seva consogra, perquè la vingui a buscar per sortir. Ara mare, canviïs de roba que el dol li dura massa i està mullada.
¾     Tota la vida! El meu Roger! Per què te n’has anat deixant-me sola?
¾     Ai, quants romanços! Ben bé, àvia, sembla del temps de les cavernes. Miri aquest matí escriure en les xarxes socials, al facebook i al twiter, perquè trobi un company per sortir.
¾     Ai, no! Quin horror posada en un anunci com si em volgués vendre.
¾     Va, no sigui carca, amb el Sergi, el meu xicot, ens vam conèixer així. No sap la gent que cerca companyia.
¾     Com?  Us vau fer amics per internet!- Protesta la mare.- I el teu pare ho sap...
¾     Bé, potser no li vaig explicar tot, però el pare és molt intel·ligent i sap com són els temps moderns.
¾     Quan agafi el teu pare aquest migdia em sentirà. Saber que tens xicot i no dir-m’ho i a més per internet. Apa, anem mare, ha de canviar-se de roba i li’n donaré una altra de nova i de menys dol. S’ha de renovar.
¾     Ai, Senyor! Roger ja veus que em volen fer les teves, filla i néta. Buscar-me xicot. I sortiré per internet com una “pelandusca” qualsevol. Déu meu com ens modernitzem!
¾     Ai, iaia! Que malament ho has entès. Una cosa no té res a veure amb l’altra. A les xarxes socials hi ha força bona gent.


Miquel Pujol Mur

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada