divendres, 7 de desembre del 2018

DOTZE PARAULES COMPROMESES


El treball del taller d’escriptura consistia en utilitzar una sèrie de paraules i fer un text que les utilitzes totes. Així va quedar el relat.

La nit és fosca. Des del meu amagatall dins l’armari de fusta d’alzina observo la porta. Entra una colla d’homes i l’últim és un home alt, vestit de fosc. Una de les seves cames és de fusta i porta un lloro pujat damunt de l’espatlla.

A la cintura porta una faixa molt ampla feta de cordill trenat. D’un costat penja una espasa de fulla corba. Al darrera, i ficada dins l’entramat es veu la culata d’una pistola.

La seva cara es plena de cicatrius i la mirada del seu únic ull fa tremolar. Amagat i mal posat dins l’armari, vull escriure una nota per al meu padrí explicant-li la tenebrosa presència.

Però primer, observo. L’home, no s’asseu com els seus companys en els tamborets de la tasca, sinó que és deixa caure damunt del bagul que han entrat. Clava un cop de puny damunt del taulell i crida:
¾     Taberner! Porta uns tramussos pel lloro i unes pintes de cervesa per nosaltres. I que no hi hagi cap mosca a dins de les gerres.

El cop de colze de la meva dona em desperta. Em diu malhumorada.
¾     Què remugues, que crides tant. No em deixes dormir.

Malaguanyat somni, ara que m’ho passava bé.

Gràcies per la inspiració, Robert Louis Stevenson

Miquel Pujol Mur

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada