divendres, 6 d’octubre del 2017

QUINA HORA ÉS?

El nen voltava per la plaça, com mig perdut i sense esmà. Com si no sabés exactament com tornar a casa. Va fer-me llàstima i vaig dubtar en seguir sense parar-me el camí de retorn a la meu pis.
¾     Quina hora és? Va preguntar-me. No el coneixia de res i no era l’hora més adequada per a que un noi tant jove anés pel carrer.
¾     Les 10 de la nit.- Vaig respondre.- Què fas tot sol i tan tard pel carrer.
¾     És que veurà m’he perdut. He anat a jugar a casa d’un amic i no he sortit fins fa poc.
¾     Per què no tan acompanyat els pares del teu amic a casa.
¾     Veurà es que no hi eren. Són al cinema.
¾     Ah! Doncs ja ho veus les 10 de  la nit és molt tard. I els teus pares? No passaran ansietat.
¾     Bé, el pare deu ser al bar amb els amics com sempre. La mare treballa de nit a l’hospital.
¾     Doncs, cap a casa falta gent. Apa! Ves corrent.
¾     Tinc por. No em podries acompanyar. 

Què volíeu que fes? Un nen petit que et demana ajuda. L’esperit de la bonhomia entre ser humans va brollar de dins el meu cor.
¾     Vius molt lluny?
¾     No, aquí a prop. Però el carrer és fosc. Nois dolents van trencar la llum de la farola. 

Donant-li la mà vaig acompanyar-lo fins... 

Mare de Déu! Quin mal record! Només entrar en aquell carreró em van agafar entre 3 o 4, no ho sé. Vam atonyinar-me de mala manera. Vaig caure a terra, aleshores van donar-me mil coces. Finalment van robar-me tot el que portava, la caçadora també, era quasi nova, i a més van amenaçar-me.
¾     Si dius alguna cosa tenim la teva adreça, ja veuràs les conseqüències si parles massa. A més t’acusaríem de voler aprofitar-te sexualment d’un infant. Ja ho saps, bon samarità.  

Ranquejant com podia vaig tornar a casa. Sort tingué de la clau sota l’estora. Em vaig rentar com vaig poder i vaig posar-me iode per les nafres i les ferides. 

Aquesta és la meva experiència una vegada que volgué ser una bona persona. Mai més faré cap favor ni a nens ni a velletes indefenses.  

Algú s’atrevirà a dir-me que tinc mal cor. 

Miquel Pujol Mur

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada