dilluns, 22 d’abril del 2013

XAFARDERIES.


El bar és situat en un lloc cèntric de la ciutat. No és un bar de luxe però és una de les cafeteries per gaudir d’un bon servei i de productes de  qualitat. No fa gaire anys era un dels locals de moda.

En un lloc discret al fons del local i en una taula mig amagada entre els clars foscos de les llums hi ha una dona asseguda, no ha volgut demanar cap consumició al cambrer quan sol·lícit s’ha aproximat a fer la comanda.
¾    Espero a una persona. Quan vingui demanarem. 

És una dona de mitja edat, potser una cinquantena d’anys ben posats i cuidats. El cabell tenyit d’un ros bastant juvenil i la cara pintada adequadament per aparentar deu anys menys. 

En aquestes arriba una altra dona de similar semblança i vestida amb roba elegant i bona però també de marcat tall juvenil. 

En veure’s la dona asseguda s’aixeca i es fan un petó a cadascuna de les galtes. Un petó de circumstàncies, d’aquells de galta a galta però sense acostar els llavis. 

El cambrer s’apropa veient l’arribada de la segona dona i ambdues demanen un té amb llimona i unes pastes. Mentre s’acomoden i deixant l’abric de la segona dona en una propera cadira el cambrer diligent els serveix la consumició. 

Queden soles al fons del bar entremig de les ombres de les llums i comencen a parlar.
¾    Què passa, que m’has telefonat tan nerviosa. Han fet alguna malifeta qualsevol dels nostres coneguts.
¾    Ah, no ho saps! Però de veritat no saps res? Jo pensava que em faries cinc cèntims.
¾    Jo, per què? Diguem-ho.
¾    Però, si ha passat a casa teva!
¾    Ep, a casa meva no passa res.
¾    Ai noia, que susceptible que n’ets! A l’edifici on vius.
¾    A sí? Diguem ja que ha succeït. Potser el noi del quint que sembla de l’altra acera ha sortit de l’armari, com es diu ara.
¾    Sí, aquell mateix, però no és de l’altra acera. El Jordi, es diu Jordi s’ha enredat amb la Teresa.
¾    Mira no ho sabia, però no m’estranya gens. Perquè aquella noia tan mística no ho era. Aquestes mosses de missa i comunió diària un dia o un altre fan un disbarat. Però no hi ha per tant, ella deu tindre vint anys o més i el noi malgrat se’l veia finolis deu voltà els vint-i-cinc. Què hi diuen els pares?
¾    El pare treu foc pels queixals i no saluda a ningú. Camina amb el cap cot i com avergonyit.- Aleshores es queda pensativa i mira dubitativament a l’amiga i li pregunta.- A veure em sembla que tenim un creuament d’idees. No ho trobés escandalós?
¾    Ves per on. La joventut és la joventut i tan aviat s’enamoren com ho deixen. Que la Teresina s’entengui amb el Jordi com m’has dit no és estrany, són joves.
¾    Vet aquí, no si no s’entén amb la Teresina, s’entèn amb la Teresa, la mare, i viuen junts al pis del noi.
¾    Quin mal gust. Viure al mateix edifici, on viuen les persones honrades. Quina mala nota pel meu bloc. Com m’ha pogut passar això per alt?
¾    Rebeca, com vas tant atrafegada amb el monitor de gimnàstica no et deus haver donat compte.
¾    Què vols dir amb això!! El meu marit és el meu marit. Jo a casa meva sóc una santa màrtir.
¾    Si, però vull fer-te un advertiment. Es parla que al vostre edifici hi ha més d’una infidelitat. I tu a casa seràs una màrtir però fora... Ull, Com van les llengües!!!
¾    Saps molt bé que aquestes converses de xafarderies em sobren. Ja pagaré jo. 

Agafa l’abric i marxa amb la cara encesa i bellugant ostentosament els malucs. 

Miquel Pujol Mur.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada