dissabte, 31 de maig del 2025

LA FLORISTERIA

 

Encara no se’n sap avenir de com li han anat les coses des que torna a ser al poble, sobretot ahir amb la inauguració de la floristeria , que feia tant de temps portava al cap, va ser un èxit, molta gent de aquí i també forans, tothom em felicitava i em deia que havia tornat la vida a la població,  des que feia un parell d’anys havia tancat la que hi havia.

La Joana sempre pensava que algun dia tornaria a viure allà on va néixer i créixer, hi tenia bona part de la família , l’enyorava , però tenia un bon treball a la ciutat, una parella que s’estimaven i estaven bé al seu petit apartament, quan tinguessin fills pensaven fer-se una caseta al poble, per  anar-hi de tant en tant i està prop de la família, però les coses amb poc temps es capgiren.

La mort sobtada del pare, l’any passat, la mare ja delicada va fer un daltabaix . Vaig demanar uns mesos d’excedència i em vaig quedar a casa per cuidar la mare,  l’Antònia, ma germana, que amb els nens petits no podia amb tot . Als dos mesos de ser aquí ja havia recuperat la vida de poble, el contacte amb la gent i la natura. La mare s’anava  recuperant poc a poc  amb un altre mes pensava tornar ja a viure a la ciutat.

En una dels les poques anades a Barcelona em vaig trobar al Marcel amb una altre dona al nostre apartament, una companya de  treball. Aviat em vaig assabentar que la cosa feia temps que durava. Vaig marxar empipada, els vaig dir que no els volia veure mai més.

Vaig tornar al poble desfeta, sort que la mare ja més refeta i la Irene em van donar suport. Al cap d’un parell de dies vaig decidir quedar-me a viure allà, deixant el treball a la ciutat per no veure  més aquells impresentables   Feia dies que duia al cap això de la floristeria i llavors va començar de agafar força la idea, sobretot després de parlar amb les antics propietaris ja jubilats que em van dir que em donarien un cop de ma en el que em fes falta.

Ha passat un mes des de la inauguració, la cosa rutlla de valent, jo estic molt  bé i contenta envoltada de plantes i flors i tot  l’ambient que genera,  aviat hauré de llogar una ajudant, ara venen els antics floristes a veure’m i em donen un cop de  ma contents de veure renéixer el que a ells tan els havia apassionat.

Aquests dies estic neguitosa, el proper diumenge farem la festa de l’àvia Mercè, celebrarem el seu aniversari, farà cent anys, ens reunirem la família . Vam  decidir  fer-li una festa   sorpresa. El restaurant on anirem el guarnirem totalment amb margarides de tots colors., a ella li encanten aquestes flors, sempre n’hi  regalaven, doncs li recordaven a la Margarida, la filla que se li va morir amb només quinze anys. Sempre ens ha dit que aquestes flors la connectaven amb ella i la feien feliç.

Avui ha estat  un gran dia per tots. L’àvia Mercè contenta i entusiasmada amb la festa i els seus 100 anys, envoltada de tota la família: fills , filles, gendres, nores,  néts, nétes i dos besnéts petits, (menys algun que ja no hi era) les coses que li van llegir, cantar,  dedicar, alguns obsequis  i sobretot, sobretot el guarniment i els rams de margarides, que li van fer saltar més d’una llàgrima.

- 06-11-2024-